STRONA GŁÓWNA  |  PRZYJĘCIA  |   PROGRAM  |  KONTAKT
  |   GALERIA ZDJĘĆ

logo

Cele i metody terapii stosowanej w Oddziale Dziennym dążą do tego, by pacjent zaczął czuć się dobrze z samym sobą, w otoczeniu innych osób, aby podejmował działania, które dotąd sprawiały mu trudności.

Każdy pacjent przebywający w naszym Oddziale ma swojego opiekuna i zawsze jest traktowany indywidualnie przez całą kadrę Oddziału.

Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku. Zaczynają się o godzinie 09:00 i trwają przez pięć zorganizowanych godzin każdego dnia.

W ciągu tygodnia terapii pacjent może uczestniczyć w takich zajęciach jak:
  • spotkania społeczności terapeutycznej
  • aktywizacja psychoruchowa
  • terapia zajęciowa - obejmująca zajęcia plastyczne, muzyczne, sportowe, kulinarne
  • psychoterapia grupowa i indywidualna - oddziaływania psychoterapeutyczne mają na celu ułatwienie pacjentowi nabrania dystansu do przeżyć chorobowych, uzyskanie świadomości choroby, zrozumienie własnych trudności i nabycie umiejętności radzenia sobie z nimi
  • psychoedukacja medyczna - dostarczenie pacjentowi wiedzy na temat istoty choroby, przyczyn, przebiegu, objawów leczenia farmakologicznego
  • arteterapia (terapia przez sztukę)
  • psychorysunek
  • relaksacja
  • muzykoterapia
  • filmy edukacyjne
  • treningi umiejętności społecznych - obejmują umiejętności ze wszystkich sfer życia potrzebne do samodzielnego funkcjonowania, mają na celu odtwarzanie i podtrzymywanie ważnych umiejętności:
      - trening higieniczny - wykształcenie praktycznych umiejętności i nawyków w zakresie dbałości o higienę osobistą i estetyczny wygląd
      - trening budżetowy - nauka gospodarowania pieniędzmi, planowanie wydatków
      - trening dietetyczny - utrwalenie zasad zdrowego żywienia i utrzymania prawidłowej masy ciała
      - trening rozwiązywania problemów i radzenia sobie ze stresem.